Végleg lezárult a hónapok óta tartó védjegy vita az Igazi Csíki Sör és a Heineken gyártotta Ciuc Premium közt. Az európai védjegyhivatal (OHIM) az Igazi Csíki Sör javára döntött, így Lénárd András mostantól jogerősen gyárthatja Csíki Sör nevezetű italát. Érdekes a történet, érdemes elolvasni, hogy lásd, mi a tanulsága annak, hogy idejében levédd márkád, logód, cégneved. A Heineken-nek 2003 óta van birtokában a Ciuc Premium nevezetű márka, melyet Romániában, Csíkszeredában készítenek (innen ered a sör neve), így a környékbeliek logikusan csak […]
Egy világ címkék nélkül – A logó nélküli Coca-Cola
A világ egyik legismertebb márkaneve szokatlan módon próbálja felhívni a figyelmet arra, hogy jobb a világ, ha nem címkézünk fel benne mindent, kiváltképp az embereket. A kezdetek 1886-ban John S. Pemberton, atlantai orvos és gyógyszerész hosszas kísérletezés után megalkotta azt a frissítő italt, amit a világ ma Coca-Cola néven ismer. Az elnevezés a patikus partnerétől és egyben könyvelőjétől, Frank M. Robinsontól származik, aki úgy gondolta, hogy a dupla „C” jól mutatna a hirdetésekben. Nem csupán a híres név, de a […]