Vérre menő szabadalmi harcok: Apple Vs. Samsung

Meggyőző győzelmet aratott a bíróságon az Apple a Samsung között szabadalmi perek során. Az észak-kaliforniai bíróság esküdtszéke szerint a Samsung Amerikában forgalmazott telefonjai megsértik az almás cég szabadalmait, formatervük túlságosan hasonlít az iPhone-ra. A szabadalom sértéséért egy milliárd dollár kártérítésre jogosult az Apple, de ez még változhat. A technológia világa az egyik leggyorsabban fejlődő iparág, napról-napra tervezőmérnökök milliói készítenek újabbnál, újabb életünket könnyítő vagy éppen jelenlegi formájában teljesen felesleges technikai vívmányokat. Az Apple-nél sincs ez másképp Az Apple főként a […]

Bíró László és a golyóstoll találmány

Bíró László, magyar újságíró, festőművész és egy igazi feltaláló. A teljesség igénye nélkül, nevéhez fűződik a mosógép, az automata sebességváltó, az együtemű belső égésű motor és a golyós dezodor ötlete. Ezenfelül 1938. tavaszán „Töltőtoll” néven adta be első golyóstoll találmány szabadalmát, amely meghozta számára a világhírnevet. A nyomdától a golyóstollig Arról, hogy hogyan születhetett meg Bíró László ötlete, számos történet látott napvilágot: az utcán tócsába esett és az úton nyomot hagyó golyó esetétől kezdve, a kiborult tintásüveg kiguruló acélgolyóin keresztül, egészen […]

Jó pálinkának nem kell cégér? – A Rézangyal márka

Szeretné, ha az Ön termékeire, szolgáltatásaira többet fizetnének a fogyasztók, esetleg külföldi piacokon is érvényesülne? Ennek egyik sikeres módja a márkaépítés, amelynek első lépése a márka levédetése. A fűzfán fütyülő rézangyalát! A rézangyal kifejezésnek sokfajta változata ismert a magyar köznyelvben, egyaránt használatos a rézfán és a fűzfán fütyülő is. Na, de mégis honnan ered, és mi ez a rézangyal egyáltalán? Az egyik leglogikusabb elmélet szerint annak idején az állataikat védő juhászok rézből készült farkascsapdáikat felszerelték a fűzfára, és a csapdák fogain […]

Miért fizetnek az emberek többet egy kiló kenyérért? – A Norbi Update márka

Tudta, hogy Magyarországon is léteznek olyan nagyra nőtt, sikeres márkák, amelyek termékeiért az emberek képesek jóval többet is fizetni, mint az akár indokolt lenne? Szeretné, hogy az Ön termékeiért, szolgáltatásaiért is többet fizessenek? Ennek egyik módja a márkaépítés, amely első fontos lépése a védjegy bejelentése, a márka levédése.  A Norbi Update márka talán az egyik leghíresebb hazai márka, amely egy  szénhidrátcsökkentett és gluténmentes termékcsaládot jelöl az élelmiszerektől kezdve, a könyveken át, a franchise bolthálózatig, és mostmár a részvények adás-vételéig. A Schobert házaspár Magyarország […]