Ma már a cégek több, mint 90%-a rendelkezik weboldallal, a legtöbbjük a közösségi felületeken is jelen van. Ezek a honlapok lehetnek aktívak, lehetnek kevésbé frissek, de tény: egy valamire való cég rendelkezik honlappal, tehát domain névvel.

A fejlett világon szinte minden az internet és az adatok köré fonódik, ma már egy egyszerű kozmetika sem teheti meg, hogy ne legyen egy online felülete, hiszen akkor hatalmas hátrányba kerülne azokkal a kozmetikákkal szemben akik online is hirdetik a szolgáltatásaikat.

Az sem véletlen, hogy a világ legsikeresebb vállalatainak többsége az internet és az információtechnológia köré épülnek, ezt használják, ezt szolgálják ki.

Amennyiben védjegyünk, vagy szabadalmunk van és piacra szeretnénk azt vinni, akkor komolyan utána kell járnunk, hogy az internetes jelenlétünk minél sikeresebb legyen!

domain-grafika

A mellékelt ábrán az EU-s országok internethasználata látszik 2007-2017-es időtartam alatt. Ezzel együtt jár, hogy nem csak az információt szerezzük a netről, de ma már a termékeket, szolgáltatásokat is az interneten keresztül vásároljuk meg.

 

Ha mi is vállalkozásban, cégben gondolkodunk, akkor mi sem tehetjük meg, hogy hátat fordítunk az internetnek, de el is érkeztünk az első lépéshez és problémához: mi legyen a nevünk? Erről szól a mostani cikkünk.

Manapság egy honlapot létrehozni nem ördöngős dolog, hiszen találhatunk “dobozos” szoftvereket, ahol mi rakosgatjuk össze a weboldalunkat, de egy webdesignert is megbízhatunk, aki minden kérésünket teljesíti, hogy tényleg egyedi legyen a site-unk és még karban is tartja az oldalunkat, hogy zavartalanul működhessen.

Nekünk annyi a dolgunk, hogy kitaláljuk a honlapunk tartalmát és főleg a domain nevét.

Hogyan válasszuk ki a domain nevünket?

 

  1. Kulcsszavak, keresőoptimalizálás

Legyen szempont, hogy ne csak fent legyünk a neten, hanem meg is találjanak minket. Ennek két módja van: hirdetések, organikus elérések.

Az organikus elérés azt jelenti, hogy ha elég jó a tartalmunk és olyan kulcsszavakat használunk, ami a termékünk szempontjából fontos, akkor könnyen megtalálnak minket a böngésző emberek.

Például egy autószereléssel foglalkozó cég logikusan teszi, ha a szolgáltatása kulcsszavai körül választ domain nevet. Például: gyors-autoszerviz, muszakivizsga, kerekcsere stb.

 

  1. Fontos a SEO, de ne minden áron.

Ugyan a SEO a böngészőkben való optimalizálást jelenti, de jó ezzel csínján bánni.

Tehát, hogy a Google-ben mi legyünk egy adott témakörben az első találat, az rendkívül sokat ér. Hiszen így sokan megtalálnak minket (a böngészők 94%-a a Google találati lista első oldaláról választ) és ez ingyenes találat, nem kell érte reklámköltséget fizetni. Azonban a néha nagyon csábító SEO lehetőség félrevezetheti a látogatókat.

Foglalkozzunk a SEO-val, de ne ez legyen az elsődleges szempont. A domain nevünk elsődlegesen a cégünkről, termékünkről szóljon.

 

  1. Mozaikszavak, rövidítések

Mókás és hangzatos nevek születhetnek, ha rövidítéseket alkalmazunk. Ma már ritkaságszámba megy egy-egy rövid domain név, hiszen a 2000-es évek elejére jóformán elfogytak a rövid domain nevek.

Fontos, hogy ezek ne legyenek öncélúak és segítsék a felhasználást, megértést.

 

  1. Használjuk a cégnevünket

domain

Ha nem csak a szolgáltatásunkkal foglalkozunk, hanem hosszabb távon gondolkodunk és brand-et akaruk építeni, akkor jó választás, ha a cégnevünk lesz a domain nevünk. Ez ráadásul letisztult és komoly döntésnek tűnik. Az IBM, BMW, SAMSUNG, OPEL mind-mind egyediek és jól hangzanak domainként.

Hogyan válasszuk ki az ideális cégnevet? Itt írtunk róla: cégnév levédése.

 

  1. Építsünk márkát!

Szorosan kapcsolódik az előzőhöz. Amennyiben egy általános elnevezésű cégünk van (Szabó és Szabó Kft.), akkor ez nem mond sokat a látogatóknak. Ha viszont a Szabó és Szabó Kft. be akar törni az új Ropix nevű ropogtatnivalóval a piacra, akkor érdemes lehet ezt a nevet választani domainként.

 

  1. Bizonyos területen dolgozunk csak? Emeljük ki!

Ha csak egy bizonyos lokációban gondolkodunk, akkor használjuk bátran! Ha egy Sopron környéki futárcégünk van, akkor adja magát a sopronfutar.hu elnevezés.

Így a látogatók is tudják, hogy egy helyi cégről van szó, ez bizalmat ébreszt és segít a döntéshozásban, hogy hova kattintsanak a böngészők.

 

  1. Gondolkodjunk gyakorlatiasan

Rendben, a tevékenységi körünk, vagy a cégnevünk lesz a domain név, ráadásul a lokációt is tudjuk. De könnyen megjegyezhető? Adja magát? Könnyű beírni?

A merlegkepeskonyvelesgodolloikkvkszamara.hu valószínű, hogy nem a legjobb választás, mert noha tökéletesen kiderül a tevékenységi kör és a lokáció, de a való életben nehéz használni.

Ha egybe írva hosszú lenne, akkor használhatunk kötőjelet is. Ez az észlelést is segíti (ha ránézünk, akkor azonnal el tudjuk olvasni) és picit összeszedettebben néz ki. A “motorszerelo-budapest.hu” már jobb választásnak tűnik.

 

  1. Foglalkozzunk a látogatóink biztonságérzetével!

Maradjunk a jól megszokott domain végződéseknél (.hu, .com, .eu, .info). Ma már sok lehetőségünk van, némely egészen egzotikusan hangzik, de ezzel nem csak azt érjük el, hogy kitűnünk a tömegből, de visszájára is elsülhet.

Ha egy ismeretlen végződést választunk, akkor sokan bizalmatlanok lesznek az oldal eredetével kapcsolatban. Továbbá, ha valaki emlékezetből keres ránk, akkor először ő is a .hu és a .com-os végződést választja valószínűleg.

 

  1. Ne mondjunk le a magunk biztonságáról sem!

Ha megvan a tökéletes domain, akkor ne csak azt ellenőrizzük, hogy használatban van-e már (ha több napos ötletelés után kitalálunk egy jó domain-t, akkor sok álmunkat keresztülhúzhatja, ha kiderült, hogy azt más használja-e már), illetve le van-e foglalva. Ennek kiderítésére vannak ingyenes lehetőségek az interneten, gyorsan utána tudunk járni.

Bizonyos esetekben megvásárolhatjuk a már használt domain-t is a jelenlegi felhasználótól, tulajdonostól. De fontos, hogy amint megtaláltuk az ideális domain-t, akkor védessük le védjegy formájában!

Az, hogy a használati jog a miénk, még nem jelent biztonságot, hiszen sajnos rengeteg visszaéléssel találkozunk napi szinten (és ezen esetek száma egyre növekszik).

Egy domain védjegyeztetése szinte csak egy pillanat és rengeteg előnyt, biztonságot jelent a cégünk számára, kár lenne róla lemondani.

Ez a témakör sokban kapcsolódik egy korábbi cikkünkhöz, melyet a szabadalombitorlókról írtunk.

Érdekli, hogy milyen lehetőségeket nyújt számunkra egy védjegyeztetett domain? És milyen kockázatokkal kell számolnunk, ha nem foglalkozunk a domain címünk levédésével?

ÉRDEKEL!