Ugye tudja melyik külföldi márkákat jelölik ezek a logóleírások:

  • egy kiharapott alma,
  • három párhuzamos csík a melegítőnadrágon,
  • egy ágaskodó ló az autó motorháztetején,
  • egy zöld, tátott szájú krokodil?

Mit mondanak Önnek ezek a védjegyek, amikor megpillantja őket a boltban, az utcán, a reklámban? Mi jut eszébe: minőség, megbízhatóság, sikeresség?

Az Apple, az Adidas, a Ferrari, és a többi nagyvállalat mind-mind olyan védjegyekkel, logókkal rendelkeznek, amelyekhez a fogyasztók érzelmileg nagyon is kötődnek, így az ilyen védjegyekkel ellátott termékekhez ragaszkodnak, akár az új, olcsóbb, netán jobb termékekkel szemben is. Ráadásul a fogyasztók hajlandóak többet is fizetni egy-egy ismert védjeggyel ellátott termékért. Ez a megkülönböztető jelzés a vállalkozások egyik legértékesebb tőkéje, becslések szerint a világon legismertebb védjegyek egyenkénti értéke akár az 50 milliárd dollárt is meghaladhatja.

Például mindenki számára ismert a Mercedes logó, amely egyértelműen jelöli a megkülönböztetést más autókkal szemben, segíti a tájékozódást a piac szereplői között. Neve összeforrt a minőséggel, a folyamatos innovációval, de a magasabb árral is, viszont presztízse, sikeressége vitathatatlan.

Klasszikus védjegypélda a Coca-Cola logója a kanyargós, piros, Spencer betűtípussal, de nem csak a logó az, amely jellegzetessé teszi, hanem például az üvege is. A Coca-Cola, jogászuk javaslatára,  1915-ben megbízta a Root Glass Company-t, hogy tervezzen egy egyedi, különleges üveget. Az akkor megalkotott üveg dicsőségét mutatja, hogy még mindig felismerhető és nagyon is népszerű, annak ellenére, hogy számos változáson ment át, de eredeti jegyei megmaradtak, ugyanis még becsukott szemmel, tapogatva is felismerjük. A hustoni Baylor Egyetem egy professzora kísérlete során, amelyet csak Pepsi-kihívásként emlegetnek, kiderült, hogy amikor a tesztalanyoknak jelöletlen poharakból kóstolva kellett eldönteni, melyik ital ízlik jobban, nagyobb arányban választották a Pepsit, míg amikor márkajelzésekkel jelölt dobozok közül kellett választaniuk, a Coca-Colát választották. A szakemberek értelmezése során ez azt jelenti, hogy a márkák, főleg a híres, nagy, külföldi márkák képesek az emberek tudatalattijába egyfajta kulturális azonosulást beégetni. Tehát a márkajelzésekkel, logókkal, nevekkel az a célunk, hogy a védjeggyel jelölt termék és a fogyasztó között kapcsolat jöjjön létre.

Ha ekkora szerepe van a márkáknak a döntési mechanizmusban, akkor valóban nagyon fontosak cégünk védjegyei. Sikerességünk, minőségünk kulcsa a bejegyeztetett védjegyünk, majd a későbbiekben annak védelme az esetleges jogtalan felhasználásokkal szemben.

Ha ötletünk világszerte népszerű lehet, akkor a nemzetközi szabadalmi bejelentés, vagy a nemzetközi védjegybejelentés segíthet számunkra, hogy más ne élhessen vissza ötletünkkel. Egyedi megoldásoknál, ahol a termék értéke a kialakításban rejlik, a formatervezési minta oltalom alá helyezése is fontos lehet!

Amennyiben olyan ötlete, szellemi terméke van, amely anyagi és erkölcsi elismerést vonhat maga után, tájékozódjon a védjegy és szabadalom levédése témakörben. Ha rendelkezik már védjeggyel, akkor a védjegymegújítás biztonságot nyújthat. Ha piacképes ötlete, terméke van, akkor fontos lehet ön számára a logó levédése, cégnév levédése, név levédése, termék levédése és ötlet levédése is. A folyamatos védjegyfigyelés pedig biztonságot nyújt számunkra, mivel időben megtudjuk, hogy más nem kívánja-e eltulajodnítani védjegyünket.

Márkalevédéssel kapcsolatos ügyekben szakértő partnereink nyújtanak segítséget ügyfeleinknek. Ha Önnek is fontos termékének levédése, kérjük keressen minket a kapcsolat menüpontban található elérhetőségek valamelyikén – hívjon telefonon vagy írjon emailt -, és készséggel válaszolunk kérdéseire.