Márka levédése, márkanév levédése

A márka levédése előtt érdemes tisztázni, mi az, amit márkának nevezünk?

A márka egyedi névvel és vizuális megjelenéssel, értékekkel és ismertséggel rendelkező termék, szolgáltatás vagy szervezet megjelölése.
Azaz a márka alapvető része az egyedi név, a márkanév. A márkanév azért értékes a márka tulajdonosa számára, mert a fogyasztók  azt a cég termékével, szolgáltatásával, és annak minőségével azonosítják. Ismert márkanevek: Coca-Cola, Sony, BMW, Túró Rudi, ...
Mind a márkanevet, mind annak írásának, megjelenítésének módját védjegyként lehet levédetni. A védjegy levédések módjáról a védjegy oldalon olvashat.

Az azonosíthatóság érdekében a márkanév megjelenése egyedi. A vizuális elemek: a színek, a betűtípus, a logó formája, a rajz és ezek elhelyezése. A márka nem a minőséget jelöli, hanem az állandóságot. Az állandósággal biztosítja a fogyasztók hűségét. Bízhat a termékben, amely bizalmat a márka garantálja .

„Egy jó márkanév" – a Miller tapasztalata szerint ennyi a különbség a piaci bukás és a piacvezetői státus megszerzése közt.

„A Diet Coke, avagy a diétás kóla már az első piaci bevezetéskor óriási siker lett, különösen a női fogyasztók körében, hiszen közöttük nagyobb arányban voltak azok, akik épp fogyókúráztak. Ezen felbuzdulva, a sörgyárak is azonnal kihozták a maguk diétás söreit, de ezek rendre kudarcot vallottak – és senki sem értette, hogy miért. A Miller sörgyár azonban elvégzett egy érdekes kutatást, amelyből kiderült, hogy férfi fogyasztóik egyszerűen csak nem tudtak azonosulni a „diétás” imázzsal, mert azt nőiesnek tartották, és nem akartak nőiesnek tűnni azzal, hogy egy diétás sört tartanak a kezükben! A Miller választhatott volna más marketingstratégiát is, hogy mégis meghódítsa ezt a piacot, de ők egyszerűen csak a márkanévre koncentráltak, és a diétás sörüket Diet Miller helyett elnevezték Miller Lite-nak (a light, azaz „könnyű” szó után). Ennyi! Az eredmény: a Miller Lite átütő siker lett a férfiak között, mivel – bár diétás volt – nem kapcsolódott hozzá feminin jelleg, ráadásul ebből többet lehetett inni az elhízás veszélye nélkül.”
Wolf Gábor

márka levédése
márka levédése kép

A márka, márkanév levédésének folyamatáról bővebben a védjegy menüpontban olvashat.

Mit veszítünk, ha a márkánk levédését elfelejtjük?  

Egy új ötlettel, kitartással és innovációval történelmet írhatunk. Ezzel nem csak a szakmai anyagokba kerülhetünk be, hanem nagyon jelentős anyagi vonzata is lehet. A márkánk, nevünk, logónk levédése pedig a garancia rá, hogy mások ne éljenek vissza ötletünkkel, ne fosszanak meg minket a megérdemelt erkölcsi megbecsüléstől és akár dollármilliókat érő ötletünktől.

Önnek is van egy piacképes ötlete? Szeretné, hogy mások ne használhassák fel az innovációját, amivel a népszerűséget és az ötletében rejlő nyereséget is ellophatják? Ne késlekedjen, sajnos rengeteg történetet ismerünk, amikor az eredeti ötletgazdát kisemmizték!

Hazai, európai uniós és nemzetközi szabadalmi bejelentéssel és védjegyekkel kapcsolatos ügyekben szakértő partnereink nyújtanak segítséget ügyfeleinknek. Ha Önnek is fontos az ötlet levédése, termék levédése, vagy egyéb oltalom alá helyezés, kérjük keressen minket a Kapcsolat menüpontban található elérhetőségek valamelyikén – hívjon telefonon vagy írjon emailt –, és készséggel válaszolunk kérdéseire.

Akik már minket választottak

és még sokan mások…

Legyen Ön a következő!