Márka levédése, márkanév levédése

A márka levédése előtt érdemes tisztázni, mi az, amit márkának nevezünk?

A márka egyedi névvel és vizuális megjelenéssel, értékekkel és ismertséggel rendelkező termék, szolgáltatás vagy szervezet megjelölése.
Azaz a márka alapvető része az egyedi név, a márkanév. A márkanév azért értékes a márka tulajdonosa számára, mert a fogyasztók  azt a cég termékével, szolgáltatásával, és annak minőségével azonosítják. Ismert márkanevek: Coca-Cola, Sony, BMW, Túró Rudi, …
Mind a márkanevet, mind annak írásának, megjelenítésének módját védjegyként lehet levédetni. A védjegy levédések módjáról a védjegy oldalon olvashat.

Az azonosíthatóság érdekében a márkanév megjelenése egyedi. A vizuális elemek: a színek, a betűtípus, a logó formája, a rajz és ezek elhelyezése. A márka nem a minőséget jelöli, hanem az állandóságot. Az állandósággal biztosítja a fogyasztók hűségét. Bízhat a termékben, amely bizalmat a márka garantálja .

„Egy jó márkanév” – a Miller tapasztalata szerint ennyi a különbség a piaci bukás és a piacvezetői státus megszerzése közt.

„A Diet Coke, avagy a diétás kóla már az első piaci bevezetéskor óriási siker lett, különösen a női fogyasztók körében, hiszen közöttük nagyobb arányban voltak azok, akik épp fogyókúráztak. Ezen felbuzdulva, a sörgyárak is azonnal kihozták a maguk diétás söreit, de ezek rendre kudarcot vallottak – és senki sem értette, hogy miért. A Miller sörgyár azonban elvégzett egy érdekes kutatást, amelyből kiderült, hogy férfi fogyasztóik egyszerűen csak nem tudtak azonosulni a „diétás” imázzsal, mert azt nőiesnek tartották, és nem akartak nőiesnek tűnni azzal, hogy egy diétás sört tartanak a kezükben! A Miller választhatott volna más marketingstratégiát is, hogy mégis meghódítsa ezt a piacot, de ők egyszerűen csak a márkanévre koncentráltak, és a diétás sörüket Diet Miller helyett elnevezték Miller Lite-nak (a light, azaz „könnyű” szó után). Ennyi! Az eredmény: a Miller Lite átütő siker lett a férfiak között, mivel – bár diétás volt – nem kapcsolódott hozzá feminin jelleg, ráadásul ebből többet lehetett inni az elhízás veszélye nélkül.”
Wolf Gábor

márka levédése
márka levédése kép

A márka, márkanév levédésének folyamatáról bővebben a védjegy menüpontban olvashat.

Márkalevédéssel kapcsolatos ügyekben szakértő partnereink nyújtanak segítséget ügyfeleinknek. Ha Önnek is fontos termékének levédése, kérjük keressen minket a kapcsolat menüpontban található elérhetőségek valamelyikén – hívjon telefonon vagy írjon emailt -, és készséggel válaszolunk kérdéseire.