Tudta, hogy Magyarországon is léteznek olyan nagyra nőtt, sikeres márkák, amelyek termékeiért az emberek képesek jóval többet is fizetni, mint az akár indokolt lenne? Szeretné, hogy az Ön termékeiért, szolgáltatásaiért is többet fizessenek? Ennek egyik módja a márkaépítés, amely első fontos lépése a védjegy bejelentése, a márka levédése. 

A Norbi Update márka talán az egyik leghíresebb hazai márka, amely egy  szénhidrátcsökkentett és gluténmentes termékcsaládot jelöl az élelmiszerektől kezdve, a könyveken át, a franchise bolthálózatig, és mostmár a részvények adás-vételéig. A Schobert házaspár Magyarország legmegosztóbb hírességei között szerepel, de valamit mégis jól csinál. Több ezer család táplálkozik az Update rendszer alapján és közel 1 millió követője van a Facebookon. A szakemberek a mai napig vitatják az élelmiszerek egészségre vonatkozó jellemzőit és pozitív élettani hatásait, néhány hete a Gazdasági Versenyhivatal meg is bírságolta az Update1 termékeket forgalmazó Foodorgany nevű céget a vásárlók megtévesztéséért. Mégis, az ilyen fel-felbukkanó botrányok ellenére is az emberek töretlenül veszik a termékeket, a rajongók megbíznak benne, és egy Update1 jelzésű kakaóscsigát túlárazva is megvásárolnak, mivel  a védjeggyel jelölt termék és a fogyasztó között már létrejött egy érzelmi, szoros kapcsolat.

Tanuljon Norbi kezdeti hibáiból!

Schobert Norbi elmondása szerint eredetileg nem volt egy tudatos márkaépítő. Tornával, fitnesz videók készítésével, majd diétás menük forgalmazásával foglalkozott. Update című sikerkönyve először 2005-ben jelent meg, és ezután hirtelen mindenki Update terméket akart gyártani. Ennek először nagyon örült, de kezdőként nem jött rá, hogy az ideológiához, amelyet képviselt egy egységes koncepciót, arculatot, logót adjon. Ezeket először nem is védette le, és ezzel nagyon sokat ártott saját márkájának. Mostmár tudatos márkaépítőként cége egységes, levédetett arculattal, logóval, névvel rendelkezik, és azóta országos márkabirodalmat épített.

Világmárka lesz az Update?

Az Update márka a szomszédos, közeli országokban (Szlovákia, Románia, Ausztria, valamint Csehország) is terjeszkedett, most pedig úgy tűnik, nyilvános részvények forgalomba hozatalával tőzsdére megy. A Schobert Norbert tulajdonát képező védjegyeket a 2019-ig érvényes szerződés szerint átruházza a  Norbi Update Lowcarb Nyrt.-re, amely ezután kizárólagosan használhatja a nevet, logót, márkát. Ezt a részvénytársaságot 2013-ban alapította Norbi és Réka, annak érdekében, hogy márkájuk meghódíthassa a tőzsdét.

A márkák képesek az emberek tudatalattijába egy kulturális azonosulást beégetni, a fogyasztók érzelmileg ragaszkodnak a már megszokott márkákhoz, főleg akkor, ha azt sikeresnek is látják, megbíznak benne. Norbi története tanulságos a védjegyek bejegyeztetése szempontjából, hisz a megfelelően levédetett nevet, logót a versenytársak nem másolhatják le jogtalanul. Emellett, ha nemzetközi vizekre eveznénk, a védjegyek nemzetközi kiterjesztése is elengedhetetlen.

Ha ötletünk világszerte népszerű lehet, akkor a nemzetközi szabadalmi bejelentés, vagy a nemzetközi védjegybejelentés segíthet számunkra, hogy más ne élhessen vissza ötletünkkel. Egyedi megoldásoknál, ahol a termék értéke a kialakításban rejlik, a formatervezési minta oltalom alá helyezése is fontos lehet!

Amennyiben olyan ötlete, szellemi terméke van, amely anyagi és erkölcsi elismerést vonhat maga után, tájékozódjon a védjegy és szabadalom levédése témakörben. Ha rendelkezik már védjeggyel, akkor a védjegymegújítás biztonságot nyújthat. Ha piacképes ötlete, terméke van, akkor fontos lehet ön számára a logó levédése, cégnév levédése, név levédése, termék levédése és ötlet levédése is. A folyamatos védjegyfigyelés pedig biztonságot nyújt számunkra, mivel időben megtudjuk, hogy más nem kívánja-e eltulajodnítani védjegyünket.

Európai uniós és nemzetközi szabadalmi bejelentéssel és védjegyekkel kapcsolatos ügyekben szakértő partnereink nyújtanak segítséget ügyfeleinknek. Ha Önnek is fontos termékének levédése, kérjük keressen minket a kapcsolat menüpontban található elérhetőségek valamelyikén – hívjon telefonon vagy írjon emailt – , és készséggel válaszolunk kérdéseire.