Szeretné, ha az Ön termékeire, szolgáltatásaira többet fizetnének a fogyasztók, esetleg külföldi piacokon is érvényesülne? Ennek egyik sikeres módja a márkaépítés, amelynek első lépése a márka levédetése.

A fűzfán fütyülő rézangyalát!

A rézangyal kifejezésnek sokfajta változata ismert a magyar köznyelvben, egyaránt használatos a rézfán és a fűzfán fütyülő is. Na, de mégis honnan ered, és mi ez a rézangyal egyáltalán? Az egyik leglogikusabb elmélet szerint annak idején az állataikat védő juhászok rézből készült farkascsapdáikat felszerelték a fűzfára, és a csapdák fogain átfújó szél fütyülő hangot adott ki. Ez a fütyülés sokakat zavart, és egyes források szerint innen ered a káromkodásszerű mondat. Hogyan kapcsolódik ez a védjegyekhez és márkákhoz? Olvasson lejjebb és összeáll a kép!

A magyar pálinka hungarikum

Magyarország a pálinka név kizárólagos használatát 2004-ben kapta meg, vagyis ettől kezdve az Európai Unió területén már csak és kizárólag a magyarországi területeken, meghatározott alapanyagokból és előírt módon elkészített párlatot lehet pálinkának nevezni. A minőségi magyar pálinkát pedig 2012-től a pálinkavédjegy-rendszer garantálja. Ez a fajta védjegy biztosítékot ad arra, hogy a palackokban laboratóriumi és érzékszervi vizsgálatok során ellenőrzött pálinka legyen, amely a rangos versenyeken arany- vagy ezüst fokozatot kapna.

Rézangyal. Magyarország, röviden.

A Rézangyal márka a világ legnagyobb prémium szeszesital gyártóihoz hasonlóan, mint a Johnnie Walker vagy a Ballantines, nem épített saját lepárlóüzemet, hanem folyamatosan látogatva a hazai pálinkafőzdéket felvásárolja a legkiválóbb minőségű párlatokat, majd ezeket saját pincéjében érleli, ágyazza és blendeli, azaz “háziasítja”. A blendelés nem egyenlő az úgynevezett “pancsolással”, amely a köztudatban úgy él, hogy csak összeöntögetik a különböző típusú pálinkákat vagy pálinkaszerű italokat. A blendelés során mindig azonos minőségű pálinka kerül a palackokba, szigorú eljárások és szabályok szerint kezelik a párlatokat, így nem lesz a pálinka egy csak annak álcázott folyadék. A Rézangyal elsődleges sikere a márkaépítésben rejlik, hogy egy tető alá hozta a legkiválóbb alapanyagokat, és azokat egy egységes névvel, logóval, designnal árulja. A Rézangyal márka mottója, szlogene a “Magyarország, röviden”, megfogalmazza a a pálinka mint egyedüli igazán hazai rövidital hungarikum mivoltát.

Pálinkával a világhír felé

A Rézangyal márka legfőbb feladataként elsősorban a hazai pálinkakultúra megteremtését tűzte ki célul, másodlagos célja viszont a magyar pálinka külföldi népszerűsítése. A Rézangyal vállalat hozta a legnagyobb áttörést a magyar pálinkaexport területén, ugyanis 2013 tavaszán 15 fajta Rézangyal termékéből több mint 20 ezer palack került az oroszországi boltokba. A pálinkákat a legnívósabb áruházakban és éttermekben árusítják. Érdekesség, hogy az ide szállított termékek palackján a márkanév magyarul szerepel és a logó is eredeti, azonban a hátsó címke szövegét cirill betűkkel írták. A Rézangyal manufaktúra példáján nagyon jól látható, hogy egy megfelelően levédetett és kiterjesztett logó és márka segítségével nem lehet gond a hazai és külföldi érvényesülés sem.

Ha ötletünk világszerte népszerű lehet, akkor a nemzetközi szabadalmi bejelentés, vagy a nemzetközi védjegybejelentés segíthet számunkra, hogy más ne élhessen vissza ötletünkkel. Egyedi megoldásoknál, ahol a termék értéke a kialakításban rejlik, a formatervezési minta oltalom alá helyezése is fontos lehet!

Amennyiben olyan ötlete, szellemi terméke van, amely anyagi és erkölcsi elismerést vonhat maga után, tájékozódjon a védjegy és szabadalom levédése témakörben. Ha rendelkezik már védjeggyel, akkor a védjegymegújítás biztonságot nyújthat. Ha piacképes ötlete, terméke van, akkor fontos lehet ön számára a logó levédése, cégnév levédése, név levédése, termék levédése és ötlet levédése is. A folyamatos védjegyfigyelés pedig biztonságot nyújt számunkra, mivel időben megtudjuk, hogy más nem kívánja-e eltulajodnítani védjegyünket.

Márkalevédéssel, védjegybejelentéssel és -kiterjesztéssel kapcsolatos ügyekben szakértő partnereink nyújtanak segítséget ügyfeleinknek. Ha Önnek is fontos termékének levédése, kérjük keressen minket a kapcsolat menüpontban található elérhetőségek valamelyikén – hívjon telefonon vagy írjon emailt -, és készséggel válaszolunk kérdéseire.