Bíró László és a golyóstoll találmány

Bíró László, magyar újságíró, festőművész és egy igazi feltaláló. A teljesség igénye nélkül, nevéhez fűződik a mosógép, az automata sebességváltó, az együtemű belső égésű motor és a golyós dezodor ötlete. Ezenfelül 1938. tavaszán „Töltőtoll” néven adta be első golyóstoll találmány szabadalmát, amely meghozta számára a világhírnevet. A nyomdától a golyóstollig Arról, hogy hogyan születhetett meg Bíró László ötlete, számos történet látott napvilágot: az utcán tócsába esett és az úton nyomot hagyó golyó esetétől kezdve, a kiborult tintásüveg kiguruló acélgolyóin keresztül, egészen […]

Az üvegbeton találmány és a talpraesett magyar feltaláló története

Az üvegbeton névre hallgató találmány megalkotója, a csongrádi Losonczi Áron büszke arra, hogy saját ötletéből él. Licencbevételei végre megalapozzák jövőjét, ugyanis nemrég szabadalmi pert nyert a találmányát hamisító multinacionális cégek ellen. De ne szaladjunk ennyire előre… Tanulság, az írás végén, amely segítségével Ön is megvédheti találmányát.  A beton története Már időszámításunk előtt a rómaiak is használták az úgynevezett római cementet utak, fürdők építésénél. A „beton” francia eredetű szó, jelentése szerint kavics, homok, cement és víz keverékéből készülő, nagyszilárdságú építőanyag. A 19-20. […]

Jó pálinkának nem kell cégér? – A Rézangyal márka

Szeretné, ha az Ön termékeire, szolgáltatásaira többet fizetnének a fogyasztók, esetleg külföldi piacokon is érvényesülne? Ennek egyik sikeres módja a márkaépítés, amelynek első lépése a márka levédetése. A fűzfán fütyülő rézangyalát! A rézangyal kifejezésnek sokfajta változata ismert a magyar köznyelvben, egyaránt használatos a rézfán és a fűzfán fütyülő is. Na, de mégis honnan ered, és mi ez a rézangyal egyáltalán? Az egyik leglogikusabb elmélet szerint annak idején az állataikat védő juhászok rézből készült farkascsapdáikat felszerelték a fűzfára, és a csapdák fogain […]

Márkafüggő fogyasztók – Miben rejlik a nagy, külföldi márkák titka?

Ugye tudja melyik külföldi márkákat jelölik ezek a logóleírások: egy kiharapott alma, három párhuzamos csík a melegítőnadrágon, egy ágaskodó ló az autó motorháztetején, egy zöld, tátott szájú krokodil? Mit mondanak Önnek ezek a védjegyek, amikor megpillantja őket a boltban, az utcán, a reklámban? Mi jut eszébe: minőség, megbízhatóság, sikeresség? Az Apple, az Adidas, a Ferrari, és a többi nagyvállalat mind-mind olyan védjegyekkel, logókkal rendelkeznek, amelyekhez a fogyasztók érzelmileg nagyon is kötődnek, így az ilyen védjegyekkel ellátott termékekhez ragaszkodnak, akár az új, […]

Miért fizetnek az emberek többet egy kiló kenyérért? – A Norbi Update márka

Tudta, hogy Magyarországon is léteznek olyan nagyra nőtt, sikeres márkák, amelyek termékeiért az emberek képesek jóval többet is fizetni, mint az akár indokolt lenne? Szeretné, hogy az Ön termékeiért, szolgáltatásaiért is többet fizessenek? Ennek egyik módja a márkaépítés, amely első fontos lépése a védjegy bejelentése, a márka levédése.  A Norbi Update márka talán az egyik leghíresebb hazai márka, amely egy  szénhidrátcsökkentett és gluténmentes termékcsaládot jelöl az élelmiszerektől kezdve, a könyveken át, a franchise bolthálózatig, és mostmár a részvények adás-vételéig. A Schobert házaspár Magyarország […]