Közhely, de a magyar találmányok világhírűek. Újabb példa rá a Magnus Fusion 212 repülőgép, mely a kecskeméti Magnus Aircraft Zrt. műhelyében látta meg a napvilágot. Aki figyelemmel követi a repülős életet, annak ismerős lehet a Magnus neve, hiszen Besenyei Péter műrepülő világbajnok 2009-es gépének létrehozásában oroszlánrészt vállalt a kecskeméti cég. Tapasztalatban tehát nem volt hiány.

Az új találmányuk, az elektromos meghajtású karbonrepülő nem a versenysportot célozza meg, hanem sokkal inkább a repülőgépes oktatást. Azt hihetnénk, hogy ez a piac igen szűk, de meglepődnénk, hogy mekkorát tévedünk!

karbonrepülő találmány levédéseA HVG beszámolója alapján a találmányért csak úgy ostromolják a hazai céget a kínaiak. A kínai kormány nemrég bejelentette, hogy a következő évtizedben 2650 repteret építenek (amik főleg országon belüli forgalmat szolgálnak ki), valamint repülős iskolákat is. Ez idő alatt 12.000 Boeing és Airbus gyártámányú gépet rendeltek be, amihez egyes becslések szerint 70.000 pilótát kéne kiképezni. A magyar találmány hatalmas segítséget tudna nyújtani számukra, hiszen jelenleg csupán 2600 pilótát tudnak évente kiképezni. Sőt, az elképesztő méretű környezetszennyezés végett a kínai kormány mindenképpen elektromos repülőkben gondolkodik. Ezek a gépek kevésbé környezetszennyezőek, olcsóbban fenntarthatóak és könnyebben is irányíthatóak.

Kína mellett India is bejelentkezett a repülőkért, hiszen India is hasonló terveket sző, mint kína. Azonban az indiai kormány “csupán” 250 repteret és 250 iskolát tervez építeni a következő években és a projekt megvalósulásában a Magnus-ra számítanak.

Ebből a pár adatból is látható, hogy a kecskeméti találmány levédése hatalmas pénzügyi haszonnal járhat a Magnus Aircraft csapata számára.

Hogy kezdődött a sikersztori?

karbonrepülő találmány levédéseA Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója, Katona Imre nem számított ekkora népszerűségre.

“Jött egy ausztrál, vett egyet, jött egy román, ő is vett egyet, jött egy francia, ő kettőt vett.” Mindezt úgy, hogy a vásárlók ki sem próbálhatták előtte a gépet.

Történt ez az Aero 2012-es repülési szakkiállításon a németországi Friedrichschafenben.

Aztán 2016-ban az Aero európai szakkiállításon bemutatott tisztán elektromos meghajtású eFusion ha lehet, még nagyobb sikereket ért el. Ugyanis elektromos meghajtású műrepülő karbongépet még egy gyártó sem mutatott be. Emiatt a fejlesztők az eFlight Award-ot elnyerték, amely nagy megtiszteltetés a repülős szakmában.

Azért is jelent nagy versenyelőnyt egy ilyen találmány levédése, mivel 2017-től a pilótaképzés egy 40 órás veszélyhelyzeti képzést is jelent, amiben 170.000 kereskedelmi pilóta is érintett a világon. Korábban ez mindössze 10 órányi oktatás volt, viszont így sokkal több alkalmas oktatógépre is lesz szükség. Az oktatógépeg különlegessége, hogy ezekben a két fő nem egymás mögött ül, hanem egymás mellett. Az oktatás szempontjából ez egy kulcsfontosságú tulajdonság.

találmány levédése banner

Miért is különleges ez a repülő?

karbonrepülő találmány levédéseKét szempontból is: az anyaghasználat és a meghajtás miatt.

Karbonból készítettek már repülőt, de ez még nem olyan elterjedt technológia a repülőgépeknél. Előnye a súlya, ami nagyon fontos a repülésben (a könnyebb gépek könnyebben manőverezhetőek és jelentősen kevesebbet fogyasztanak). Hátránya pedig az ára elsősorban, hiszen még ma is igen költséges ezzel az anyaggal dolgozni.

A Magnus fejlesztői nagy figyelmet fordítanak rá, hogy alacsonyan tartsák a gépek üzemeltetési költségét. Korábban kerozin helyett 95-ös benzinüzemű gépeket állítottak elő, amivel nagyjából fele annyiba került a repülők működtetése.

A mostani elektromos gépet pedig a Siemens közreműködésével hozták létre. A jelenlegi kapacitás 30 percnyi levegőben töltött időt tesz lehetővé (ami a tanulógépek számára tökéletesen megfelel), sőt az akkumulátor kicserélése is alig 3 percet vesz igénybe. A 30 perces üzemidőt a sorozatgyártásnál 60 percesre szeretnék növelni.

“Már 10 robbanómotoros gépünk repült, és elkészült az elektromos, amikor ránk talált a Siemens.” – Katona Imre, a Magnus Aircraft Zrt. vezetője

Csak ez adja az egyedülállóságát?

karbonrepülő találmány levédéseKarbon repülők már korábban is voltak, továbbá az elektromos meghajtással is kísérleteztek korábban. A gép különlegessége, hogy sorozatgyártásban is készülhet, továbbá az egyedülálló kompozit technológia garantálja a magas szilárdsági terhelhetőséget. A Fusion 212 több technikai megoldást is örökölt a Racer nevű Magnus típustól. Emiatt különösen gyors és kiváló repülési tulajdonságokkal is rendelkezik.

A gép minőségét a németországi DULV engedély is garantálja. Ezt a kiváló minőséggel megbízhatósággal érhetik el a gépek.

Mit veszítünk, ha a találmány levédését elfelejtjük?  

Egy új ötlettel, kitartással és innovációval történelmet írhatunk. Ezzel nem csak a szakmai anyagokba kerülhetünk be, hanem nagyon jelentős anyagi vonzata is lehet. A Magnus Aircraft Zrt. és a korábban közölt, szintén repülőgépipari mérföldkövet jelentő Aerin-X fejlesztése  a bizonyíték rá, hogy Magyarország is alkalmas rá, hogy úttörővé váljunk. A találmány levédése pedig a garancia rá, hogy mások ne éljenek vissza ötletünkkel, ne fosszanak meg minket a megérdemelt erkölcsi megbecsüléstől és akár dollármilliókat érő ötletünktől.

Önnek is van egy piacképes ötlete? Szeretné, hogy mások ne használhassák fel az innovációját, amivel a népszerűséget és az ötletében rejlő nyereséget is ellophatják? Ne késlekedjen, sajnos rengeteg történetet ismerünk, amikor az eredeti ötletgazdát kisemmizték!

Hazai, európai uniós és nemzetközi szabadalmi bejelentéssel és védjegyekkel kapcsolatos ügyekben szakértő partnereink nyújtanak segítséget ügyfeleinknek. Ha Önnek is fontos az ötlet levédése, termék levédése, vagy egyéb oltalom alá helyezés, kérjük keressen minket a Kapcsolat menüpontban található elérhetőségek valamelyikén – hívjon telefonon vagy írjon emailt –, és készséggel válaszolunk kérdéseire.